Wednesday, March 9, 2022

Argumentationsuppsats för skoluniform

Argumentationsuppsats för skoluniform



Bör skoluniformer krävas i alla skolor? En studie, skoluniform argument uppsats å andra sidan indikerar att uniformer i vissa Ohio gymnasieskolor kan ha förbättrat examens- och närvarofrekvensen, även om inga förbättringar observerades i akademisk prestation. Skoluniformen i den moderna världen används i två fall, skoluniform argument uppsats. Slutligen, social klass fortsätter att existera inom skolor som kräver skoluniformer och mobbning kan fortfarande vara ett problem. Park, M. En annan skola kan helt enkelt kräva att alla skjortor har krage. Medan vissa undersökningar visar att skoluniformer sparar familjer pengar, tyder annan forskning på motsatsen.





Liknande ämnen



Av essaysmasters. Få en prisuppgift Typ av ditt uppdrag Typ av papper Brådskande Akademisk nivå Sidor Valuta BESTÄLLNING Sammanfattning Skoluniformen har en lång historia, skoluniform argument uppsats. Många skolor har ständiga tvister om nödvändigheten av att bära skoluniformen. Vissa skolor hävdar att det inte bara är ett ansikte på en elev, utan också ett ansikte på en skola. Andra hävdar dock att det varken påverkar akademiska prestationer eller disciplin hos eleverna. Det finns både för- och nackdelar med skoluniformen. De främsta fördelarna är ett tecken på att tillhöra en viss skola och en slags synonym till ordet disciplin.


Det minskar konkurrensen och avundsjukan. Det döljer sociala skillnader. Det finns många nackdelar också. Skoluniformen utvecklar inte personlighet. Det är ett element skoluniform argument uppsats alla barns ekvation. Det kan bli mycket dyrt för fattiga familjer. Det kan vara väldigt obekvämt och omodernt. Det kan ibland skapa komplex. Vissa skolor har inte skoluniform, men en viss klädkod. Till exempel får flickor inte bära korta kjolar eller höga klackar, och pojkar - extremt vida byxor och skjortor. Historien om skoluniformer har mer än ett decennium.


Debatter om de positiva och negativa sidorna av enhetligheten i kläder har förts i många år. I många skolor finns det tvister om nödvändigheten av skoluniformen. Skolan ska inte bara undervisa, utan också utbilda en känsla för stilen och omfattningen hos barn. En skoluniform är en vardaglig form av kläder för elever under vistelsen i skolan och på den officiella skolverksamheten utanför en skola. Det är inte bara ett ansikte på en elev, utan också ett ansikte på en skola. I USA är en skoluniform vanlig i privata skolor.


Den innehåller vanligtvis institutionens logotyp. Offentliga skolor har inte denna regel. Men de flesta skolor har en tydlig klädkod och ombeds att bära avtagbara skor och byxor för fysisk träning. Olika institutioner har olika regler. Till exempel får längden på minikjolar inte vara kortare än fingrarnas toppar. Genomskinliga kläder är förbjudna. I regel, skoluniform argument uppsats, eleverna bär enkla kläder: jeans, vida t-shirts och sneakers. Debatter om skoluniformer i USA är konstant.


Ivriga anhängare av demokrati försvarar studenters rättigheter i deras stil. Vissa anser dock att skoluniformen bildar disciplin och förbättrar prestationerna. Många elever inser inte skoluniformens skönhet och praktiska funktion. Dessutom är det en del av traditioner och historia i landet och skolorna. Barn måste uppskatta och respektera dem. Syftet med studien är att fastställa vilken inverkan skoluniformen har på akademiska prestationer, skoluniform argument uppsats, säkerhet, ekonomiska konsekvenser, yttrandefrihet och klädsel, skoluniform argument uppsats. Psykologer har beslutat att lära sig om skoluniformer beror på humör och akademiska prestationer hos eleverna.


Fynden var tvetydiga. Många tror att en skoluniform hjälper barn att bli mer organiserade och inte vara det skoluniform argument uppsats på lektionerna och därmed öka deras akademiska prestationer. Det hjälper till att upprätthålla andan och traditionerna i institutionen och ingjuter en känsla av tillhörighet och enighet hos elever och lärare. Skoluniformen hjälper till att upprätthålla disciplin och förbättrar akademiska prestationer. Det gjordes en vetenskaplig forskning som visade att elever som bär skoluniformen lärde sig bättre än de vars skolor fick inte bära den.


Experter tror att barn i det här fallet inte distraheras av diskussionen om kläder. Skoluniformen anpassar dem till att bete sig mer seriöst inom institutionens väggar. Det minskar tiden som barn spenderar skoluniform argument uppsats beslutet vad man ska ha på sig till skolan. Andra forskare tror dock att det inte finns någon direkt koppling mellan skoluniformer och elevers akademiska prestationer. Skoluniformen fungerar verkligen som ett mått på kontroll och disciplin på vissa elever. dock, skoluniform argument uppsats, det kan inte förväntas att skoluniformen förbättrar alla elevers akademiska prestationer. Införande av skoluniformer utan insatser från både elever och föräldrar påverkar osannolikt framstegen i studierna. Hundratals faktorer, särskilt lärarutbildningen, har inflytande på akademiska prestationer.


Därför är det omöjligt att se hur skoluniformerna hjälper eleverna. Ett barn kommer skoluniform argument uppsats spendera den tid som sparas på att det inte är nödvändigt att välja vad man ska ha på datorspel snarare än lektioner. För att inte tala om det faktum att valet av kläder inte tar mer än minuter om dagen. Skoluniform och säkerhet Många försvarare av skoluniformen hävdar att dess främsta fördel ligger i det faktum att den minskar risken för konflikter mellan kamrater och ökar deras säkerhet utanför skolan, skoluniform argument uppsats. Det ökar också säkerhetsnivån inne i skolan. Bland barn, som bär skoluniformen, minskar antalet slagsmål med hälften.


Fallen av skadegörelse minskar avsevärt. Det är svårare att hoppa över lektioner. Barn i skoluniformen som går runt i staden märks direkt. Därför säljs knappast en elev i skoluniformen öl eller cigaretter. Nyligen, i USA, är skoluniformen verkligt livräddande, på grund av frekventa skottlossningar i skolor. I det här fallet är den största fördelen med skoluniformen att det för en elev är svårare att gömma ett vapen under den snarare än under påsiga eller stora kläder. En enhetlig politik kan förhindra det. Politiken kan dock inte lösa alla problem. Huvudargumentet, som försvarare av skoluniformer framför, är att det är billigare att köpa en uppsättning uniform än att samla in hela garderoben för ett barn för hela läsåret.


Det är till stor hjälp för fattiga föräldrar. En av skoluniformernas uppgifter är att förena barn med olika social status. En skoluniform hjälper eleverna att anpassa sig till skolans atmosfär. Många experter anser att en uppenbar fördel med skoluniformen är att den mildrar synliga tecken på social stratifiering bland barn och ungdomar. När vissa elever är klädda i kostymer från dyra butiker eller sys i elitateljéer, och andra bär kläder från billiga butiker, är skillnaden i familjens inkomster mycket märkbar. Å andra sidan kan skoluniformen inte dölja denna skillnad. Det finns skor, kosmetika, parfymer, smycken och mobiltelefoner. Således kan barn alltid hitta ett sätt att sticka ut från andra och barn från rikare familjer kommer alltid att hitta ett sätt att betona sin sociala status.


Dessutom finns det bland barnpsykologer en åsikt att den dolda sociala ojämlikheten inte är till förmån för ett barn. Det finns i samhället, och skoluniformen gör ett försök att maskera det på konstgjord väg. Föräldrars och lärares uppgift är att lära barn att ta olika omständigheter på ett adekvat sätt och ge högsta prioritet åt mänskliga egenskaper och inte till kostnaden för kläder. Dock ett set skoluniform argument uppsats uniformer täcker inte alla behov hos ett barn. Föräldrar kommer fortfarande att köpa vanliga kläder till ett barn. Därför blir skoluniformen en källa till merkostnader. Det vill säga att det inte minskar problemet med fattiga familjer, utan snarare ökar det. Faktum är att en bra skoluniform alltid är dyr. Ett barn hinner färga kläderna några gånger under en vecka.


Argumentationsuppsats för skoluniform uniformer måste bytas nästan varje år på grund av barns fysiologiska egenskaper. Därför är skoluniformen inte billigare än de vanliga kläderna och skoluniform argument uppsats vara mycket dyrt för fattiga familjer. Enade kläder som en form av en viss utbildningsinstitution spelar en viktig roll i fördelningen av studenter i denna gemenskap bland andra individer i samhället och kan tjäna skoluniform argument uppsats ett sätt att identifiera, höja företagsandan och en känsla av att tillhöra en viss idé och gemenskap.


dock, skoluniform argument uppsats, skoluniform argument uppsats, skoluniformen spelar en rakt motsatt roll. Självidentifiering av elever är omöjligt. Till en början var skoluniformens uppgift att eliminera skillnaderna mellan människor av olika trosriktningar, religioner, social och ekonomisk status inom ett specifikt område — skolan. Men samtidigt elimineras eventuella skillnader mellan elever. Det finns en stor och mycket skoluniform argument uppsats skäl för avslag på en idé om att införa skoluniformer. Många psykologer tror att användningen av en enda form i skolor undertrycker ett barns individualitet. Detta element utjämnar alla elever i utbildning.


Skoluniformen hämmar utvecklingen av mänsklig kreativitet och förhindrar självuttryck. För varje person är förmågan att uttrycka individualitet mycket viktig, särskilt för den yngre generationen. Ett strikt krav på att bära uniform är till viss del en form av våld mot personen. Barnkonventionen säger att alla barn har rätt till yttrandefrihet.





uppsats om Aristoteles



Enade kläder som en form av en viss utbildningsinstitution spelar en viktig roll i fördelningen av studenter i denna gemenskap bland andra individer i samhället och kan tjäna som ett sätt att identifiera, öka företagsandan och en känsla av att tillhöra en viss idé och gemenskap. Men ofta spelar skoluniformen en rakt motsatt roll. Självidentifiering av elever är omöjligt. Till en början var skoluniformens uppgift att eliminera skillnaderna mellan människor av olika trosriktningar, religioner, social och ekonomisk status inom ett specifikt område — skolan.


Men samtidigt elimineras eventuella skillnader mellan elever. Det finns ett stort och mycket viktigt skäl till att man förkastar en idé om att införa skoluniformer. Många psykologer tror att användningen av en enda form i skolor undertrycker ett barns individualitet. Detta element utjämnar alla elever i utbildning. Skoluniformen hämmar utvecklingen av mänsklig kreativitet och förhindrar självuttryck. För varje person är förmågan att uttrycka individualitet mycket viktig, särskilt för den yngre generationen. Ett strikt krav på att bära uniform är till viss del en form av våld mot personen. Barnkonventionen säger att alla barn har rätt till yttrandefrihet. En skoluniform är utan tvekan undertrycker denna frihet.


Det kan leda till inlärningssvårigheter. För barn och ungdomar kan oförmåga att uttrycka sig i kläder vara en känslig stress som hindrar en fullständig och harmonisk utveckling av personligheten. En personlighet mäts av olika parametrar inklusive klädstilen. I det här fallet är en enda skoluniform inte särskilt bra för alla elever. Men om det står som ett emblem för institutionen, som har traditioner, respekt för studenter och en hög utbildningsnivå, kan det vara ett slags psykologiskt skydd. En tonåring är en uppsättning interna motsättningar. Det är en kombination av många faktorer, där vardagskläder inte spelar någon större roll.


Det är viktigt att resa med barn och utveckla en känsla av skönhet hos dem. I USA har ungefär hälften av skolorna en klädkod. Nästan alla privata skolor i USA implementerade en klädkod. Klädkoden är en komplett multidisciplinär ensemble. Det är bekvämt och bekvämt. Det skapar en känsla av tillhörighet till en eller annan utbildningsinstitution. Skolmodet är väldigt statiskt. Det är både dess fördel och nackdel. När allt kommer omkring, om det finns regler vill eleverna bryta mot dem. Nuförtiden ger en outtalad skolkod i många skolor efterlevnad av klädkoden. Det är önskvärt att uniformen inkluderar sommar- och vinterset.


Endast i det här fallet kommer ett barn att vara bekvämt i alla temperaturer. På vissa skolor uppmanas eleverna att ta skoluniformen av en viss färg. Huvudfärgerna på skoluniformen är blå, grön, vinröd, grå, brun och svart. Blusar ska vara enkla, helst vita eller pastellfärger. En kjol kan vara på ena handen ovanför knäet. Skor bör vara på en liten stadig häl max - 5 cm. Höga klackar är inte tillåtna. Frisyren ska också vara passande. Som regel är toppar som öppnar magen, såväl som låga byxor förbjudna i skolor.


Pojkar kan bära jacka, byxor, väst, skjorta och slips eller fluga. En skoljacka ska vara bekväm, eftersom en elev måste bära den varje dag. För flickor kan skolans klädkod spädas ut med olika modeller av kjolar och klänningar som gör det möjligt att göra snygga set utan att bryta mot strikta regler. Rutiga kjolar är också populära bland studenter i de grönblå eller röda tonerna. De ser bra ut med västar och koftor gjorda av bomull eller kashmir. Tusentals artiklar, hundratals sändningar i tv och radio, men det finns inget bestämt svar på frågan om skoluniformen är nödvändig.


I väntan på varje nytt läsår lyfts detta tema gång på gång i helt andra kretsar, allt från lärare och föräldrar, som ofta är missnöjda med moderna kläder av sina elever och barn, och slutar med elever, som inte kan vänja sig vid de strikta tröjorna och byxor. Psykologernas huvudargument för införandet av skoluniformen är disciplin. Huvudargumentet emot är intrång i barns rättigheter. Skoluniform är en avslappnad form av kläder för elever under deras tid i skolor och vid officiella skolaktiviteter utanför skolor. Skoluniformen i den moderna världen används i två fall.


I det första fallet introduceras enskilda skolor och universitet det som en symbol för elitism och tillhörighet till samhällets övre skikt. Det görs vanligtvis på en skala av en elitskola. Den här skoluniformen är vanligtvis väldigt dyr, vacker och utmärker verkligen barnen för sina kamrater. I det andra fallet introduceras det som ett universellt inslag i skolkläder med syftet att jämställa alla barn. För närvarande anses rektorer och lärare vara de främsta anhängarna av skoluniformen. Å ena sidan kommer det att bidra till att minska skillnaden i den ekonomiska ställningen bland skolbarn, och å andra sidan ingjuta den goda smaken i den yngre generationen. Det är dock inte riktigt sant. Om du har ansett att vårt uppsatsexempel är ett bra skrift och du skulle vilja ha en liknande, är du välkommen att beställa en uppsats om skoluniform från EssaysMasters.


Se varför tusentals studenter har valt oss som leverantör av anpassade uppsatser. Tack! Du har hjälpt mig att få ett bra betyg. Min lärare berättade för mig att uppsatsen visar min höga nivå av kreativitet. Ni är riktiga livräddare! Jag har haft lite tidigare erfarenhet av de andra anpassade skrivtjänsterna och jag blev besviken då. Men när jag försökte samarbeta med din tjänst vill jag inte söka efter några andra företag för anpassade skrivare. Jag gav en författare en väldigt kort tidsram, men han skrev med mitt papper väldigt snabbt och jag fick det i tid! Anhängare av skoluniformer anser att det finns många skäl till att skoluniformer bör tillämpas. Till exempel, Julie Underwood som tror att skoluniformer tjänar många fördelar skriver att skoluniformer minskar våld och stöld; förhindra gängmedlemmar från att bära gängfärger och insignier i skolan; ge eleverna disciplin; hjälpa föräldrar och elever att motstå grupptryck; och hjälpa skoltjänstemän att känna igen icke-studenter Underwood, Det finns också nyare påståenden om att skoluniformer främjar en ökning av akademisk prestation.


En bulletin publicerad av National Association of Secondary School Principals, säger Peter Caruso, elever som går i skolor som går i skolor med en enhetlig policy går oftare och när de är i skolan koncentrerar sig på sin utbildning snarare än på sina sociala arrangemang. Som ett resultat ökar deras akademiska prestationer också. Caruso hävdar också hur skoluniformer minskar våldet och tar bort gängaktivitet.


Han säger: Vissa elever ser skolan som ett område där man kan visa det senaste modet, och elever har dödats eller skadats allvarligt av andra elever som eftertraktar vad de har på sig Caruso. I vissa områden är gäng mycket framträdande där gängmedlemmar bär vissa färger, logotyper eller klädesplagg. Vilket kan orsaka störningar inom skolor. Caruso diskuterar hur skoluniformer tar hand om dessa frågor. Hur det fungerar. En stor anledning är att genom att kräva skoluniformer är ett intrång i elevernas rättigheter till First Amendment. Det första tillägget av den amerikanska konstitutionen garanterar att alla individer har rätt att uttrycka sig fritt. I fallet Richards v. Thurston, som handlade om en sjuttonårig pojke som vägrade att klippa håret kortare.


US First Circuit of Appeals slog fast att påtvingad överensstämmelse med konventionella standarder för utseende inte verkar vara en berättigad del av utbildningsprocessen JUSTIA US Law, n. Genom att skolor tar bort elevernas rättigheter till First Amendment eftersom en elev inte följer skolans sociala normer, orsakar oro eftersom vad en elev väljer att bära eller hur de väljer att klippa sitt hår, inte påverkar utbildningsprocessen. De som inte tror på skoluniformer som inte har mandat är också starka förespråkare för att val av kläder är en avgörande form av självuttryck, enligt American Civil Libraries Union of Nevada Rowland, säger ACLU i Nevada också, vilket låter eleverna välja sina kläder är ett bemyndigande budskap från skolorna att en elev är en mognad person som har rätt till det mest grundläggande självbestämmandet Rowland, Eleverna ska få uttrycka sig i den mest grundläggande formen.


Många skolor som tillämpar skoluniformer tror att de skyddar eleverna från distraktionen från omvärlden och ger eleverna en bättre möjlighet att fokusera på det akademiska. Men genom att skolor kräver skoluniformer hindrar de faktiskt eleverna från att utvecklas som individer. Enligt Jane E. Workman och Beth W. Freeburg, författare till Dress and Society diskuterar klädkoder. Skolor försöker skapa regler för att hålla normer för elevernas klädsel, vilket kan orsaka problem om reglerna är för strikta. Det verkar dock konstigt att skolor försöker kräva uniformer för att få eleverna att se likadana ut, snarare än att uppskatta deras olikheter.


Anthony och Booker T. Elever uppmuntras också att uttrycka sig som individer, men att friheten att uttrycka sig individuellt sätts stopp vid skolans ytterdörrar. Det finns också oro över kraven på skoluniformer och hur det kan väcka uniformstänkande. Troy Shuman, senior vid C. Milton Wright High School i Bel Air säger att uniformer skulle lära ut konformitet och dämpa individuella tankar. Tänk bara på fängelser och gäng, fortsätter han med att säga, den ultimata umgänget för att krossa uppror i överensstämmelse i utseende. Om skolsystemet börjar på kläder, var slutar det? Människor fruktar att genom att få barn att se likadana ut kommer deras individualitet att undertryckas.


Så är dock inte fallet. Tillbehör, som armband och hårspännen, kan piffa upp en skoluniform. Dessutom kan eleverna bära sina egna kläder efter skolan och under helgerna. Personlighet bestäms av hur en person rör sig, känner, tänker och pratar. Det finns ännu fler fördelar med att bära skoluniformer i offentliga skolor utöver de tidigare nämnda. Det innebär lägre kostnader för föräldrar under skolgångshandeln. Men tanken att mobbning kan lindras är den främsta anledningen till att skolor bör genomföra bärande av uniformer. Den andra är främjandet av skolstolthet. Eleverna kommer inte att förlora sin personlighet utan kommer bara att lära sig nya sätt att uttrycka sig. Få fler gratis uppsatser Vilka kategorier var användbara för dig?


Antagning Karriärkurser Uppsatsprov Skrivverktyg Skrivguide Användbara resurser.

No comments:

Post a Comment