Monday, March 14, 2022

Personlig hjälteuppsats

Personlig hjälteuppsats



Av Francesca Carter. Vid det laget såg jag dig som Jokern till min Batman. Vissa människor är hjältar för att rädda ett barn från en brinnande byggnad andra för att bara vara där när du behöver någon att prata med, personlig hjälteuppsats. Du var bara skurken. Tiden för paraden kom närmare och närmare.





Välj person



Hon föddes den 12 juli. Hon bodde i Mingora Swat i Pakistan. När hon var elva startade hon en blogg för att informera folk att inte vara rädda för talibanerna. Hon startade sedan en kampanj för att börja hjälpa […]. Min hjälte har mycket mod och mod han är fantastisk på sitt jobb och faktiskt en gång arresterade han sin egen dotter! Han är officer Nelson. Han gick till min gamla skola och gick i sin polisbil och cirklade in min gamla personlig hjälteuppsats åtta gånger på torsdagar, när det händer kollar han […]. The Ordinary World Det var en helt vanlig lördag.


Den 12 september, var då allt började. Det var bara en annan vanlig persikadag i Brigham City, Utah. Jag skulle vara med i peach days paraden den morgonen för B. United flyta. Tiden för paraden kom närmare och närmare. Sedan sa de till […]. Vi har alla någon vi beundrar och vill vara precis som en dag och vi har alla olika åsikter om vad personlig hjälteuppsats sann hjälte är. Den person som jag betraktar som min hjälte är min mamma, Angela Rivera. Allt började den 6 november, det var min sjunde födelsedagsfest, personlig hjälteuppsats. Jag hade en fest med djurtema. Jag och mina vänner hade precis gjort presenter och skulle gå och äta efterrätt. Till efterrätt gjorde min mamma två olika tårtor. Den ena var en chokladsvart katt, personlig hjälteuppsats, och den andra var en gul […].


Vad är en hjälte? Så även om prestationer vanligtvis är mer allmänt erkända, är det personens karaktär som […]. En hjälte är någon som inspirerar andra, aldrig ger upp och uppmuntrar dig att fortsätta försöka och sträva efter storhet oavsett hur svårt det blir, personlig hjälteuppsats. Någon som finns där för dig genom de bästa och värsta tiderna. En hjälte är någon […]. En hjälte är personlig hjälteuppsats som har erkänts för en modig handling eller ädel karaktär. Hjältar enligt min mening är människor som har uppnått speciella landvinningar i historien och är ihågkomna för sina förmågor och personliga egenskaper som gör dem till förebilder.


Hjältar blir ofta ihågkomna för att de riskerar eller snarare offrar sina liv för […]. Uppsatsexempel, personlig hjälteuppsats. Uppsatsämnen. Mest populära uppsatsämnen om Min hjälte utarbetade av våra experter:. My Hero Paper om officer Nelson Min hjälte har mycket mod och mod han är fantastisk på sitt jobb och faktiskt en gång arresterade han sin egen dotter! Varför min mamma är min hjälte Vi har alla någon vi beundrar och vill vara rättvisa personlig hjälteuppsats en dag och vi har alla olika åsikter om vad en sann hjälte är, personlig hjälteuppsats.


My Hero Annie Easley Vad är en hjälte? Min hjälte är Abraham Lincoln En hjälte är någon som har blivit erkänd för en modig handling eller adel i karaktären. Hittade inte papperet du letade efter? Vilket ämne som helst. Betala om du är nöjd.





pro gay äktenskap uppsats



Det var bara en annan vanlig persikadag i Brigham City, Utah. Jag skulle vara med i peach days paraden den morgonen för B. United flyta. Tiden för paraden kom närmare och närmare. Sedan sa de till […]. Vi har alla någon vi beundrar och vill vara precis som en dag och vi har alla olika åsikter om vad en sann hjälte är. Den person som jag betraktar som min hjälte är min mamma, Angela Rivera. Allt började den 6 november, det var min sjunde födelsedagsfest. Jag hade en fest med djurtema. Jag och mina vänner hade precis gjort presenter och skulle gå och äta efterrätt.


Till efterrätt gjorde min mamma två olika tårtor. Den ena var en chokladsvart katt, och den andra var en gul […]. Efter att jag hämtade henne slutade vi med att vi tog oss till kyrkan utan problem och allt verkade bra. Tills efteråt slutade ett par av oss med att gå ut och äta lunch och jag sa till min vän att jag trodde att jag skulle råka ut för en bilolycka samma dag. Därför gjorde jag vad jag var tvungen att göra, ta hem henne. Många människor anses vara hjältar av många olika anledningar. Vissa människor är hjältar för att rädda ett barn från en brinnande byggnad andra för att bara vara där när du behöver någon att prata med.


Hjältar har många fantastiska egenskaper; som går till att forma den person de är. Vissa hjältar är vältalade och kan ge bra råd där andra är blyga och gör bättre lyssnare. Jag började lämna parkeringen och köra hem. Det var en fin, solig vårdag så jag bestämde mig för att spräcka fönstren lite för frisk luft trots att jag skulle på motorvägen. Den sanna definitionen av en hjälte När de flesta människor tänker på ordet hjälte, tenderar de att tänka på någon med superkrafter. Men sanna hjältar bär inte kappor eller har superkrafter. Hjältar är vanliga människor som gör vänliga handlingar som hjälper andra. Hjältar gör inte snälla handlingar för belöningen, de hjälper människor för att de bryr sig om andra människor.


Ett annat nyckeldrag hos hjältar är att de har en positiv attityd, de tror aldrig att de inte kan göra något. Helgen före måndagen som jag började gick jag till en Lock-in i min kyrka. När vi var på väg till bilen för att åka hem sa vi hejdå och helt plötsligt kom det en knipande känsla i min tå. Det var små svarta insekter som bet dagsljuset ur min tå. Jag trodde att något skulle hända, men inget gjorde det förrän vi satt i bilen på väg hem, jag såg min stortå börja svälla upp hårt som röd lera föll på en ballong. Jag behövde desperat få min fika så att jag skulle känna mig levande. Efter att jag fått min frukost gick jag till en annan busshållplats så jag kan gå till den lokala Kaiser Permanente som jag anmälde mig som volontär vid.


Mitt syfte med volontärarbete var att jag skulle kunna få ytterligare exponering för karriären som en hjärtrehabiliteringsterapeut. Bussen kom tjugo minuter för sent och jag steg fruktansvärt på bussen som var fullproppad med folk. Jag tog mig kraftfullt förbi individer och bad om ursäkt för att jag knappt rörde dem. Mitt oberoende fick mig att utveckla intressen och övertygelser som har motsatt dig dina egna. Mitt intryck av att du är en gudomlig, perfekt person började försvinna. Vi började bråka mer och våra meningsskiljaktigheter började hopa sig så högt att de rörde vid molnen. Vi blev så fientliga mot varandra att resten av familjen kunde märka det. Jag gjorde som varje tonåring och kämpade för att vara självständig. Jag blev frånkopplad från dig och kände att du var fienden till mitt sanna jag.


Den jag en gång idoliserade blev kvinnan jag lovade att jag aldrig skulle bli. Hur det fungerar. I december andra året hade vi nått vårt lägsta. Vi var naiva att tro att de kunde fixas i bara en måltid. Jag spillde ut mina problem och i min tid av fullständig exponering och öppenhet kände jag bara att du blev mer kränkt av allt och du blev defensiv. Du tittade på mig och sa något jag aldrig kommer att glömma. Vid det laget såg jag dig som Jokern till min Batman.

No comments:

Post a Comment