Monday, February 21, 2022

Uppsats för ansökan om juristskola

Uppsats för ansökan om juristskola



Fast besluten att återgå till full hälsa, och även i hopp om att så småningom återvända till ridningen, bet jag tänderna under de dagliga terapisessionerna. Kolla in exemplen på personliga uttalanden nedan för att bli inspirerad, och se till att läsa våra råd för att skriva en enastående uppsats om din egen lagskola. Uppsatsen fungerar dock fortfarande. Min resa för att bestämma mig för att gå in i juridik var uppenbarligen okonventionell. Jag anser mig vara en livslång lärande och är den typ av person som trivs när jag utmanas, ansökningsuppsats för juristskolan, en problemlösare som tycker om att gå igenom pussel för att komma fram till idealet ansökningsuppsats för juristskolan.





Få experthjälp med din ansökan om juristutbildning



Bli accepterad! Hitta den tjänst som bäst motsvarar dina behov:. Du är en omtänksam, intelligent och unik individ. Det vet du redan - nu behöver du bara övertyga de bästa adcoms för juristutbildningen om att du är en bit över resten. För att göra det måste du skriva ett kraftfullt personligt uttalande för juristutbildningen. Låt oss först diskutera vad det personliga uttalandet borde vara och sedan undersöka exempel och vad som gjorde dem kraftfulla. Ett personligt uttalande från juristskolan berättar den del av din historia som avslöjar din motivation för att gå på juristutbildningen och anledningarna till att du kommer att bli en bra advokat eller vilken karriär du nu vill göra efter juristutbildningen, ansökningsuppsats för juristskolan. Genom att läsa provuppsatserna från juristskolan nedan, bör du få en tydlig uppfattning om hur du kan översätta dina kvalifikationer, passioner och individuella erfarenheter till ord.


Du kommer att se att exemplen här använder en kreativ röst, använder detaljerade exempel och drar in läsaren med en tydlig ansökningsuppsats för juristskolan stil. Viktigast av allt är att dessa personliga uttalanden är övertygande - var och en gör ett bra jobb med att övertyga dig om att författaren till uppsatsen är en människa som är värd att lära känna, eller ännu bättre, värd att ha i din nästa högsta lagskoleklass. Dessa exempel på Law School personliga uttalanden är här för att stimulera ditt skrivande, inte för att stänga av dem eller övertala dig att tro att dessa uppsatser representerar mallar som du måste följa. Författarna till de här uppsatserna, som alla en gång var sökande till juridik, precis som du, satte sig ner, tänkte på sina berättelser och skapade dessa uppsatser.


Men ansökningsuppsats för juristskolan borde ta samma första steg som de tog: Tänk på ditt liv, påverkan på det, ansökningsuppsats för juristskolan, och varför du vill skaffa en juridisk utbildning. Du kommer också att se att de är väldigt olika uppsatser skrivna av individer som speglar deras olika ansökningsuppsats för juristskolan upplevelser och drömmar. Författarna till var och en av dessa uppsatser antogs alla till juristutbildningen, i vissa fall till eliten U. lagskolor. Även om man skulle kunna hävda att hon kanske har för många underämnen i den här uppsatsen, på grund av det starka temat och den utmärkta användningen av övergångar, håller uppsatsen ihop och framhäver hennes mångfald av erfarenhet, nyfikenhet och äventyrskänsla.


Viktigast av allt detta lagskolans personliga uttalande fick sin författare ansökningsuppsats för juristskolan plats på en elit-T10 juristskola. Kontrasten mellan de två belyser mångfalden som kan fungera i juridikstudier. Den här sökanden skriver om hur hans arbetslivserfarenhet påverkar hans mål för juristskolan – utan diskussion om fritidsaktiviteter, hobbyer eller resor. Han hade en snäv ordgräns för sitt personliga uttalande och var helt enkelt tvungen att vara kortfattad. Oavsett smalare fokus och kortare längd, delar denna uppsats också vissa delar med uppsats 1 och i båda fallen leder den till ett engagerande personligt uttalande och acceptans, ansökningsuppsats för juristskolan.


Det finns en historia bakom detta personliga uttalande från Law School. Denna sökande, ansökningsuppsats för juristskolan, en mycket tidig accepterad klient sa under sitt första möte att hon ville skriva om en resa till land X. Förvånad över detta oväntade tillvägagångssätt frågade hennes konsult om hon hade någon erfarenhet av att skriva kreativt. Den här uppsatsen är resultatet av det och andra samtal. Det är en gammal men godis. Den här uppsatsen har ett annat tillvägagångssätt än de andra tre ansökningsuppsats för juristskolan. Temat öppnar uppsatsen följt av bilder och ljud som gör förändringen hon upplevs till något som läsaren också kan uppleva eller åtminstone föreställa sig eftersom den sökande använder sensoriskt språk.


Författaren tar också ett kronologiskt förhållningssätt för att berätta sin historia ansökningsuppsats för juristskolan förändring och hur den format henne. Författaren i denna uppsats väljer att inte direkt ta upp sina skäl till att hon vill gå på juristutbildningen. Uppsatsen fungerar dock fortfarande. Uppsatsen belyser hennes kommunikationsförmåga, forskning, internationell exponering, tvåspråkiga språkkunskaper och initiativ. Hur skulle jag vilja se dessa uppsatser förbättras? Jag skulle vilja se dem, med undantag för uppsats 2, ta upp varför de söker till en viss skola. Behöver du vägledning som säkerställer att din personliga uppsats för juristutbildningen återspeglar dig på ett autentiskt sätt och innehåller lärdomarna från dessa exempel på uppsatser från juristskolan?


Arbeta en-mot-en med en accepterad antagningskonsult för juristskola med många års erfarenhet av antagning till juristskola. Din rådgivare ser fram emot att hjälpa dig berätta din fängslande historia. Vårt team i världsklass hjälper dig att sticka ut från konkurrenterna och bli accepterad. Exempel på Law School personliga uttalanden, ansökningsuppsats för juristskolan. Vad behöver du hjälp med? Juridikskola resurser Exempel uppsatser. HÄMTA ALLA EXEMPEL UPPSAGER. Arkeologientusiasten Läs nu. Återvänder till skolan Läs nu. The Twilight Zone Läs nu. Ändra Läs nu. Livlig, visuell öppning och konsekvent användning av öppningsbilder - Du kan praktiskt taget känna den droppande svetten och värmen vid inledningen av denna uppsats ansökningsuppsats för juristskolan den sökande använde ett levande, sensoriskt språk som vi alla kan relatera till.


Hon utvecklar också snabbt en metafor som jämför arkeologisk utgrävning med forskning i allmän och juridisk forskning specifikt. Ett tydligt tema som binder samman uppsatsen- Hennes uppsats har ett tydligt tema, vilket hon anger i slutet av första stycket och i sin avslutning. Du kanske inte behöver ange det två gånger; den där ansökningsuppsats för juristskolan på din uppsats. Sökanden avser även varje ansökningsuppsats för juristskolan i uppsatsen till hennes tema forskning, analys och upptäckt, ansökningsuppsats för juristskolan. Bra användning av övergångar - Övergångar hjälper din läsare att gå från ett ämne till nästa när du kopplar ämnet i föregående stycke till ämnet i nästa. De kan bestå av några ord eller en fras eller helt enkelt upprepning av ämnet med namn i motsats till att använda ett pronomen.


En detaljerad berättelse om hans växande intresse för juridik och relevant erfarenhet - Med bara tillräckligt med detaljer berättar han sin historia med utgångspunkt i forskning som ledde till evidensbaserad övertalning. Han lyfter också fram sin framgång, vilket ledde till att han blev utsedd till Årets Rookie, ansökningsuppsats för juristskolan. Han fortsätter sedan med att förklara att han nu söker nya, mer varaktiga intellektuella utmaningar än vad han för närvarande har som läkemedelssäljare eftersom branschen, eller åtminstone hans del av den, förändras långsamt, ansökningsuppsats för juristskolan. Inriktning inom juridik - Baserat på sin bakgrund inom vetenskap och sitt arbete inom Big Pharma har han inriktning inom juridik.


Han säger tydligt att han vill gå in på medicinsk juridik. Med tanke på hans bakgrund och arbetslivserfarenhet bygger det målet logiskt på hans förflutna och är distinkt. När man läser den sortens uppsats känns öppningen som en retas eller en gimmick. I den här uppsatsen målar den sökande upp en bild av vad han möter en typisk arbetsdag i början, hänvisar tillbaka till öppningsscenen i sin slutsats och kontrasterar den erfarenheten med vad han hoppas möta när han går på juristutbildningen. Det förenar historien. Denna sökande antogs vid flera T14 juristskolor.


Berätta stolt och autentiskt. Starta med en levande, engagerande öppning. Ha alltid ett tydligt tema. Allt i den här uppsatsen relaterar till jordbävningens inverkan på henne och specifikt hennes beslut att bli advokat av allmänt intresse, ansökningsuppsats för juristskolan. Berätta en historia. När hon berättar sin historia, ansökningsuppsats för juristskolan, hon lyfter fram sin samhällstjänst, sin praktik och utvecklingen av hennes mål. Använd effektiva övergångar. När hon går från ämne till ämne, ansökningsuppsats för juristskolan, författaren för effektivt med sig läsaren. Titta i slutet av ett stycke och början av nästa genom hela uppsatsen. Skriv en slutsats som verkligen avslutar uppsatsen och som bidrar till känslan av enhet samtidigt som du blickar framåt.


Sökanden upprepar sin tes om att hennes karriärriktning har formats av jordbävningen och dess efterdyningar. Hon berör nyckelupplevelser och prestationer som hon vill att läsaren ska komma ihåg, tittar kort framåt och knyter sig tillbaka till Twilight Zone-öppningen. Den här klienten antogs till hennes bästa juristskola. Men även här finns det lärdomar att dra och vissa kanske låter bekanta. Tydligt tema - Ja, denna takeaway finns i den här uppsatsen såväl som i de tre föregående. Faktiskt, ansökningsuppsats för juristskolan, för en effektiv uppsats behöver du ett tydligt tema.


En slutsats som visar hennes evolution och tillväxt - Hon avslöjar subtilt, men tydligt en evolution i hennes anpassningsförmåga från fullständig adoption av sederna i hennes omgivning i New Jersey till mer nyanserad anpassningsförmåga där hon väljer vad hon vill adoptera och förkasta när hon tar itu med förändras som vuxen. Äntligen, medan förändring är något hon måste ansökningsuppsats för juristskolan med under större delen av uppsatsen till slut ser hon det som en möjlighet till tillväxt. Sätt din läsare i scenen så fort de börjar läsa. Använd sensoriskt språk för att engagera din läsare och hjälpa dem att föreställa sig att uppleva det du gick igenom, ansökningsuppsats för juristskolan. Referera till scener, ljud, dofter, texturer och smaker som är lämpligt. Ha ett tydligt tema.


Om du inte är James Joyce, kommer en ström av medvetande inte att fungera. Känn till kärnidén du vill att din uppsats ska förmedla och se till att varje underämne stöder den idén. Använd övergångar för att ta din läsare med dig genom din berättelse. Använd detaljer och anekdoter för att stödja ditt tema på ett distinkt sätt samtidigt som du lyfter fram dina prestationer. Skriv en slutsats som bidrar till enheten i din uppsats. Markera nyckelpunkter i din slutsats. Även om du kan ta ditt tema in i framtiden i din slutsats, måste det fortfarande relatera till din kärnidé och bygga på det som föregick det.


Om du kan knyta ditt slut till din inledning, kommer din uppsats att få en starkare känsla av sammanhållning. Få experthjälp från våra konsulter i världsklass Behöver du vägledning som säkerställer att din uppsats för juridiska skolans personliga uttalande återspeglar dig på ett autentiskt sätt och innehåller lärdomarna från dessa exempeluppsatser från juristskolan? Få experthjälp med din ansökan om juristutbildning Vårt team i världsklass hjälper dig att sticka ut från konkurrenterna och bli antagen. Redigering av personliga uttalanden Skriv dina uppsatser för godkännande! Omfattande ansökningspaket Få A-Z-hjälp från en antagningsexpert!


Accepted har hjälpt sökande till juridikutbildning att få acceptans till toppprogram sedan dess





skolvåld uppsats



Efter att ha flyttat nyligen blev jag lättad när jag äntligen började utveckla en ny grupp vänner. Dagarna efter den 11 september var dock markerade med förändring. Folk började stirra på mig. Många samtal tog ett nervöst stopp när jag gick förbi. Usama, jag heter Osama. Jag gick från att ha ett unikt namn som fungerade som en konversationsstartare till att ha samma namn som den mest eftersökta mannen i Amerika. Blicken och kommentarerna var bara början. Så småningom fick jag ett dödshot i skolan. Jag minns att jag grät ensam i mitt rum, rädd för att berätta för mina föräldrar i rädsla att de kanske inte skulle låta mig gå till skolan längre.


Min erfarenhet öppnade mina ögon för ras och religiös dynamik i USA. Ju mer jag tittade på min omgivning med en kritisk blick, desto mer insåg jag att mina klasskamrater inte hade hotat mig på grund av hat, utan på grund av rädsla och okunnighet. Denna insikt var oerhört stärkande. Jag visste att att spegla deras fientlighet bara skulle förstärka rädslan och fördomarna de hade. Istället nådde jag ut till mina kamrater med ett öppet sinne och respekt. Min acceptans av andra fungerade som ett kraftfullt motexempel till många negativa stereotyper som jag var tvungen att möta. Med detta tillvägagångssätt kunde jag ofta omvandla rädsla till acceptans och acceptans till uppskattning.


Jag valde att inte dölja mitt arv eller mig själv, trots rädslan för att döma eller våld. Som ett resultat utvecklade jag en ny känsla av självtillit och självförtroende. Jag ville stärka andra också. Min passion för jämlikhet och social rättvisa växte eftersom jag var fast besluten att använda mina färdigheter och synpunkter för att förena flera marginaliserade samhällen och hjälpa till att främja förståelse och uppskattning för våra olikheter och likheter. Åren efter den 11 september var ett sant karaktärstest för mig. Jag lärde mig att känna mig bekväm i obekväma situationer. Detta gjorde att jag blev en dynamisk och utåtriktad individ. Detta nyvunna självförtroende underblåste en passion att bli ledare och hjälpa till att lyfta flera minoritetssamhällen.


Under de senaste två somrarna gjorde jag verklighet av denna passion när jag passade på att arbeta med underprivilegierade minoritetselever. Jag trodde på dem, och jag sa hela tiden till dem att de skulle klara det. Jag arbetade obevekligt för att se till att mina handlingar överensstämde med mina uppmuntrande ord. Jag gick långt över förväntningarna på mitt jobb och tog initiativet till att planera flera ytterligare workshops om ämnen som att tala inför publik, tidshantering och förtroendeskapande. Mina extrainsatser bidrog till att ge dessa elever de verktyg de behövde för att lyckas. Hundra procent av de tjugoen gymnasieungdomar jag arbetade med min första sommar är nu förstaårsstudenter vid fyraåriga universitet. Jag känner en stor stolthet över att ha hjälpt dessa elever att nå detta viktiga mål. Jag vet att de kommer att kunna använda dessa verktyg för att fortsätta att lyckas.


Inspirerad av min sommarupplevelse tog jag tillfället i akt att ta på mig rollen som Diversity Outreach Ambassador för San Francisco Bar Association Diversity Pipeline Program. I den här positionen var jag ansvarig för att hjälpa till att organisera ett campusevent som tog med sig utbildningsmaterial och en panel av jurister till UC Berkeley för att ge och informera minoritetsstudenter om deras möjligheter i juristutbildningen. I den här positionen kunde jag förena en mångfaldig grupp av organisationer, inklusive Black Pre-Law Association, Latino Pre-Law Society och Haas Undergraduate Black Business Association.


Att arbeta i den här positionen var avgörande för att befästa min önskan att gå på juristutbildningen. De advokater som frivilligt gav sin tid hade en betydande inverkan på mig. Jag lärde mig att de använde sin juridiska utbildning för att hjälpa saker och organisationer som de kände passionerade för. En av advokaterna berättade för mig att hon frivilligt lämnade sina juridiska tjänster till en latinoförening. En annan advokat förklarade för mig hur han donerade sin juridiska expertis för att ge minoritetsungdom råd om hur man kan övervinna juridiska svårigheter. Att samarbeta med dessa advokater gav mig en bättre förståelse för hur min passion för juridik kan interagera med mitt intresse för frågor om social rättvisa.


Mina erfarenheter av att leda minoritetsgrupper lärde mig att jag måste sticka ut för att leda andra och mig själv till framgång. Jag måste vara stolt över min kultur och mig själv. Mina erfarenheter efter den 11 september har lärt mig att besegra svårigheterna i livet istället för att låta dem besegra mig. Nu, oavsett om jag drabbas av ett rasistiskt förtal eller om jag stöter på några hinder i livet, drar jag mig inte längre, utan jag konfronterar det orädd och direkt. Jag förväntar mig att juristutbildningen kommer att hjälpa mig att ge mig verktygen att fortsätta att enas och arbeta med en mångfaldig grupp människor. Jag hoppas kunna fortsätta att stärka och leda minoritetssamhällen när vi strävar mot juridisk och social jämlikhet. Generationer av forskare har tittat på Adam Smith och Karl Marx i huvudläsesalen, skrivit avhandlingar i världsklass vid de långa träborden och burit sina rockar inomhus mot draget i den rymliga gotiska salen.


De generationer av forskare som tittar på Marx, till exempel, borde försöka observera hans teorier om ekonomisk determinism i världen, inte omedelbart börja utlösa ett upplopp i den dragiga läsesalen i Harper. Läsaren kan dock hävda att för mycket vägning och övervägande kan leda till tröghet, eller ännu värre, till en total brist på övertygelse. Harper-inskriptionen säger dock inte till sina läsare att inte tro på någonting, och den instruerar dem inte heller att aldrig motsäga ett falskt påstående. Istället föreskriver den ett sätt att läsa. Inskriptionen varnar oss att använda kunskap inte som ett retoriskt vapen, utan som ett verktyg för att fatta balanserade och informerade beslut.


Jag förundrades över hur hans begrepp om det politiska utvecklades stegvis, med början på den mest grundläggande, språkliga nivån. Som antropologistudent antog jag felaktigt att jag inte kunde erkänna honom eftersom Schmitt ofta var placerad i en nykonservativ tradition. Den dagen i februari tog jag Bacon-inskriptionen till mitt hjärta, modellerade dess disciplin och kunde överskrida den akademiska tribalismen. Detta lapptäcke av teorier och beskrivande modeller, när det vägs och övervägs, informerar min förståelse av nya idéer jag möter. De akademiska donerna som bestämde sig för att placera Bacon-citatet under det västra fönstret menade att idén skulle överskrida läsarnas skolastiska rike.


I mitt arbete som finansanalytiker för ett börsnoterat företag är det faktiskt ofta en professionell prövosten. Även om varje dag i företagsfinansieringsvärlden präglas av deadlines och förfrågningar om omedelbar information, är jag bäst som analytiker när jag överväger all data noggrant och väger de konkurrerande agendor. Liksom emulgerad olja och vinäger som separeras med tiden när de lämnas ostörda, kommer det rätta svaret att dyka upp bland alla fel svar när jag tar mig tid att överväga alla möjligheter. En extra timme som ägnas åt att analysera en resultaträkning kan avslöja ännu fler trender än en översiktlig blick. Dessutom, ju mer jag väger och överväger när jag har möjlighet, desto mer förstärker jag det omdöme jag kommer att behöva för att fatta snabba beslut och uttalanden när jag inte har tid.


För Wordsworth lindrade Tintern känslomässig ångest; för mig bekräftar Bacon-inskriptionen en känsla av intellektuellt syfte. Orden under fönstret, deras betydelse och själva krökningen av bokstäverna i stenen är fixerade i mitt sinne och kommer att fortsätta att vara det när jag går in i lagens liv. Det som fascinerar mig mest med juridisk utbildning är möjligheten att samtidigt engagera sig i de två kompletterande processer som Harper-inskriften inspirerar mig – att bygga en grund av teorier och beskrivande modeller samtidigt som jag förstärker mitt omdöme med övning och tålamod.


Jag har fallit hårt många gånger tidigare, men redan innan jag slog i marken kan jag säga att denna höst är annorlunda. Jag gör en och en halv backflips och smäller axlarna-först i backen. När jag ligger på kullen börjar snön som fastnar i huvan på min jacka smälta och iskallt vatten rinner nerför min rygg. Jag vet ännu inte att nedslaget har brutit min nacke. Mitt första tillfälle att testa snowboard kom på en resa med min universitetskollega. Med förväntningarna formgivna enbart av media, åkte jag för resan och antog att snowboard var en sport för adrenalinjunkies, bråkmakare och brottslingar. Till min stora förvåning fann jag istället att det gav mig en känsla av frid som trotsade dessa förutfattade meningar. Ångest hade varit en ständig följeslagare under stora delar av min barndom. Jag hade inte alltid varit så här, men år av fysisk och psykisk misshandel i händerna på min styvfar hade tagit ut sin rätt.


Mitt en gång så sorglösa beteende hade förändrats, vilket gjorde mig rädd, panikslagen och blyg. På en snowboard bleknade dessa känslor i bakgrunden för första gången på flera år, och skillnaden var stor. Jag insåg aldrig riktigt smärtan jag hade utstått förrän ridningen gav mig möjligheten att undkomma den. Jag sökte alla möjliga möjligheter att rida och genom sporten tänjde jag på gränserna för både mitt fysiska och mentala mod. Snowboardåkning blev ett medel för att återfå det självförtroende och det självvärde som hade tagits ifrån mig genom missbrukets orättvisa. Även när jag började tävla i boardercrossracing och halfpipe, och kastade mig upp i luften över sextio fots hopp, stannade känslan av frid jag fick under min första dag på en snowboard kvar hos mig.


Det gjorde det åtminstone fram till den aprileftermiddagen. När jag låg i en sjukhussäng några timmar efter min olycka, ersatte en överväldigande känsla av rädsla allt förtroende som snowboarding hade ingjutit i mig. Jag stod inför utsikten till en lång och komplicerad operation, utan visshet om resultatet. Jag visste att mina krossade kotor lätt kunde göra mig förlamad. Jag hade turen att vara vid liv, men någon känsla av tur undgick mig när smärtan skickade mig in och ut ur medvetandet. Två dagar senare arbetade kirurger i sju timmar för att bygga upp min nacke igen. Jag vaknade och fick veta att jag hade undgått allvarliga nervskador. Men jag skulle behöva vara immobiliserad av en tandställning tjugofyra timmar om dygnet, och i över tre månader, innan jag ens kunde överväga rehabilitering.


De månaderna gick långsamt. Arkeologientusiasten Läs nu. Återvänder till skolan Läs nu. The Twilight Zone Läs nu. Ändra Läs nu. Levande, visuell öppning och konsekvent användning av öppningsbilder - Du kan praktiskt taget känna den droppande svetten och värmen vid inledningen av denna uppsats eftersom den sökande använde ett levande, sensoriskt språk som vi alla kan relatera till. Hon utvecklar också snabbt en metafor som jämför arkeologisk utgrävning med forskning i allmän och juridisk forskning specifikt. Ett tydligt tema som binder samman uppsatsen- Hennes uppsats har ett tydligt tema, vilket hon anger i slutet av första stycket och i sin avslutning.


Du kanske inte behöver ange det två gånger; det beror på din uppsats. Den sökande relaterar också varje erfarenhet i uppsatsen till sitt tema forskning, analys och upptäckt. Bra användning av övergångar - Övergångar hjälper din läsare att gå från ett ämne till nästa när du kopplar ämnet i föregående stycke till ämnet i nästa. De kan bestå av några ord eller en fras eller helt enkelt upprepning av ämnet med namn i motsats till att använda ett pronomen. En detaljerad berättelse om hans växande intresse för juridik och relevant erfarenhet - Med bara tillräckligt med detaljer berättar han sin historia med utgångspunkt i forskning som ledde till evidensbaserad övertalning.


Han lyfter också fram sin framgång, vilket ledde till att han blev utsedd till Årets Rookie. Han fortsätter sedan med att förklara att han nu söker nya, mer varaktiga intellektuella utmaningar än vad han för närvarande har som läkemedelssäljare eftersom branschen, eller åtminstone hans del av den, förändras långsamt. Inriktning inom juridik - Baserat på sin bakgrund inom vetenskap och sitt arbete inom Big Pharma har han inriktning inom juridik. Han säger tydligt att han vill gå in på medicinsk juridik. Med tanke på hans bakgrund och arbetslivserfarenhet bygger det målet logiskt på hans förflutna och är distinkt. När man läser den sortens uppsats känns öppningen som en retas eller en gimmick. I den här uppsatsen målar den sökande upp en bild av vad han möter en typisk arbetsdag i början, hänvisar tillbaka till öppningsscenen i sin slutsats och kontrasterar den erfarenheten med vad han hoppas möta när han går på juristutbildningen.


Det förenar historien. Denna sökande antogs vid flera T14 juristskolor. Berätta stolt och autentiskt. Starta med en levande, engagerande öppning. Ha alltid ett tydligt tema. Allt i den här uppsatsen relaterar till jordbävningens inverkan på henne och specifikt hennes beslut att bli advokat av allmänt intresse. Berätta en historia. När hon berättar sin historia lyfter hon fram sin samhällstjänst, sin praktik och utvecklingen av hennes mål. Använd effektiva övergångar. När hon går från ämne till ämne, tar författaren effektivt med sig läsaren. Titta i slutet av ett stycke och början av nästa genom hela uppsatsen. Skriv en slutsats som verkligen avslutar uppsatsen och som bidrar till känslan av enhet samtidigt som du blickar framåt.


Sökanden upprepar sin tes om att hennes karriärriktning har formats av jordbävningen och dess efterdyningar. Hon berör nyckelupplevelser och prestationer som hon vill att läsaren ska komma ihåg, tittar kort framåt och knyter sig tillbaka till Twilight Zone-öppningen. Den här klienten antogs till hennes bästa juristskola. Men även här finns det lärdomar att dra och vissa kanske låter bekanta. Tydligt tema - Ja, denna takeaway finns i den här uppsatsen såväl som i de tre föregående. Faktum är att för en effektiv uppsats behöver du ett tydligt tema. En slutsats som visar hennes evolution och tillväxt - Hon avslöjar subtilt, men tydligt en evolution i hennes anpassningsförmåga från fullständig adoption av sederna i hennes omgivning i New Jersey till mer nyanserad anpassningsförmåga där hon väljer vad hon vill adoptera och förkasta när hon tar itu med förändras som vuxen.


Slutligen, även om förändring är något hon måste ta itu med under större delen av uppsatsen genom att dra slutsatsen att hon ser det som en möjlighet till tillväxt. Sätt din läsare i scenen så fort de börjar läsa. Använd sensoriskt språk för att engagera din läsare och hjälpa dem att föreställa sig att uppleva det du gick igenom. Referera till scener, ljud, dofter, texturer och smaker som är lämpligt. Ha ett tydligt tema. Om du inte är James Joyce, kommer en ström av medvetande inte att fungera. Känn till kärnidén du vill att din uppsats ska förmedla och se till att varje underämne stöder den idén. Använd övergångar för att ta din läsare med dig genom din berättelse. Använd detaljer och anekdoter för att stödja ditt tema på ett distinkt sätt samtidigt som du lyfter fram dina prestationer.


Skriv en slutsats som bidrar till enheten i din uppsats. Markera nyckelpunkter i din slutsats.

No comments:

Post a Comment